《100毛》#280期封面專題 大叔的逆流生存學

你點知聽日會好天㗎?希望在明天呀嘛……就奇!

生命嘅奇妙之處,在於有時你捱過咗逆境之後,往往會見到順境--係順住落嘅一連串更大逆境呀!只係想快樂過生活,點知現實就要拚命去生存,你忍唔住被迫發出最後嘅吼聲:「點頂呀?」

唔使驚,大叔喺大廳。佢哋年紀大,所以知道人生中乜嘢先係最重大;佢哋見識過風大雨大,所以知道所謂嘅「巨浪」其實都係咁高咁大;佢哋肚腩……不要再說了。聽聽潘燦良同黃德斌兩位大叔分享下佢哋嘅人生經驗,就算你他日上游唔到做一流大叔(或者大嬸),至少都可以喺逆流中生存,做個逆住風都快樂嘅大叔嘛係咪?

畀次機會……老細!

生命冇希望,因為要返工。放工先嚟OT,唔通連老細都唔鍾意我?黃德斌話,未必嘅。「喺呢個世界,工作必然係辛苦嘅。如果有冇壓力嘅工作,唔該你介紹畀我!唯有揀份自己喜歡嘅工作,咁乜嘢壓力同辛苦,先冇咁在意。好似做演員,對人多對事多、而且不斷演緊人哋而唔係自己、甚至要做好壓抑嘅角色,工作唔簡單亦唔容易搵到錢,咁你必然係因為喜歡先會去做。」

衰在老細專點毛毛做完全唔想做嘅Job呢,點頂硬上呀!「唔好話頂硬上,係呢刻都要接受。邊個唔想做經理、做老細呢?但你唔係一出世就做到老細,咁點呀?只有循序漸進。幾唔鍾意都去做,一個個步驟咁做,總有日到你做老細。」真的嗎?典解嘅?「因為做好你自己,就會睇到成果。(捱完都)做唔到?咁你要問下自己點解喇……」

態度決定溫度

身處逆境,人好易各種空虛冷冷冷。但阿燦話只要識得諗,這個階段不太冷。「遇到困難,放棄更容易,任何一秒都可以;堅持落去反而好難,但你做得到,突破之後自己都會滿足。任何事都係,有時換個方法做,可能已經解決到困局,點解要放棄?放棄完係舒服啲,但真係滿足到你、令你開心啲?真係能夠令你以後日子過得更好?呢個要你自己衡量喇。」

「心態嘅話,我好欣賞日本『職人』,用人生所有精力去將一件事做到最好。例如做碗,唔係淨係整得靚等有人買,而係諗碗背後嘅意義,想令捧住碗食飯嘅人感到溫暖滿足。係使命感嚟㗎!每個人都應該有使命感。香港環境係幾苛刻、節奏快、比較功利。但如果喺有限條件裡面做好自己,成個社會就會更好。更偉大嘅希望係,你會影響人哋都咁做!」好,咁毛毛都努力喺心中留住溫度速度溫柔和憤怒啦!

 

你有工作壓力,未解決!

至於返工嘅逆境--即係這晚那晚都壓到爆炸嘅工作壓力,你有我有,阿燦都有。「梗係有!尤其演員係希望偷懶嘅動物,但導演就係永遠都唔會飽嘅動物,佢總係希望你再做多啲,將所有嘢攞晒出嚟。有時我會諗:『咁都仲未滿意?好攰喇喎!』」唔會滿足嘅老細,毛毛明,真係明。點解決……佢?「唯有吸啖氣,相信做完之後會得到更多。『你唔滿意呀嘛?我就做到你滿意為止。』甚至對住畀壓力你嘅人,畀個笑容佢:『多謝你畀呢個機會去磨練我。』你可以話好阿Q,但呢個係積極嘅方法;而能夠令佢冇聲出,呢個就係你嘅能力!」

咁當然壓力太大,又唔需要下下都逆境自強嘅……「香港生活節奏快,所以好多人不如意時就會搵嘢去填補,例如上網、打機、或者㩒手機,但愈塞呢啲嘢入去可能愈空虛;反而我覺得靜落嚟,畀空間自己去面對現實同眼前一切,掉開愈多嘢先至再袋得返更多有價值嘅嘢。當然每個人有唔同嘅方法啦!但如果有問題你唔去面對嘅話,你逃避只會愈走愈遠。」

 

機會,係留畀有裝備嘅人

逆境又有咩好怕喎?希望在明天呀嘛!不管你信不信,反正黃德斌信了。「尤其喺香港咁多壓逼、咁複雜嘅環境,你更加要識去自處。首先你唔好放棄自己。人哋點睇你都唔重要,最重要你點睇自己。如果自己都睇唔起自己,邊會有人睇起你?心態上一定要調節好先。」

之不過生命雖然滿希望,想要前路,都要由你創。「有陣時係要等機會嘅,當然你要時刻裝備好自己。例如我知道自己要應付好多體能上嘅工作,平時就會做多啲運動;演戲上,就留意自己有咩可以改變嘅,搵機會去突破。做好自己,我相信有人會見到,咁機會嚟時你就可以把握到;你唔努力淨係喺度hea,要人尊重你都幾難啦!」大叔,明白了。

毛記電視網站 · 版權所有 · 不得轉載 Copyright © TVMOST.COM.HK All rights reserved